De Jonge Honden, verzamelnaam voor een club van jonge creatieven en junior strategen, reizen jaarlijks af naar het reclamefestival in Cannes. Daar houden ze een reeks van pitches. Thema van dit jaar van Interbest en Bever: Back to Basic. De briefing was als volgt: bedenk een idee voor een campagne die laat zien dat Bever niet alleen ‘function’, maar ook ‘fashion’ biedt.

Een campagne en een outdoortocht

De Jonge Honden werden uitgedaagd om hun idee op een ‘back to basic-manier’ te presenteren. Dat betekent dat ze geen gebruik mochten maken van moderne apparatuur. In de stijl van Bever Outdoor & Travel en Interbest (extreme outdoor) moesten de teams, naast het bedenken van een idee, ook een tocht afleggen van ruim veertig kilometer.

hoe-overleef-ik-de-24uurs-pitch

Dagverslag

De 24-uurs pitch begint om 18.00 uur. De teams ontvangen de briefing en een rugzak van Bever met benodigdheden. Verder krijgen ze de coördinaten van de checkpoints die de teams moeten vinden met GPS-trackers. Om 21.00 uur vertrekken de teams naar het eerste checkpoint, zeven kilometer verderop.

start-24uurs-pitch

Bij het eerste checkpoint begint de vuurproef. Elk team moet een vuurtje maken om een touwtje door te branden. De eerste tien teams die hierin slagen, mogen de volgende etappe op een tandem afleggen. De overige teams krijgen één gewone fiets per team.

touwtje-doorbranden-met-vuur

Om 01.00 uur komen de eerste teams bij het volgende checkpoint binnen: een Bever-winkel in Haarlem waar de teams mogen rondkijken en vragen mogen stellen aan het marketingteam van Bever.

Bij het volgende checkpoint is een kamp met tenten opgezet waar de Jonge Honden kunnen overleggen of ze kiezen er voor om in een van de slaapzakken te duiken. De volgende ochtend vertrekken ze naar het laatste checkpoint.

slapen-en-wakker-worden-in-het-kamp

Daar worden de ideeën uitgewerkt. Om 16.00 uur moeten de concepten worden ingeleverd. De presentaties beginnen: drie minuten voor elk team om het concept toe te lichten en een minuut voor de jury om vragen te stellen. Na alle presentaties trekt de jury zich terug voor overleg.

Om 19.00 uur is het zo ver: de uitslag. De jury heeft, na een verhit overleg, drie winnende teams van twee personen gekozen. De winnaars van de 24-uurs pitch zijn Stefan Apswoude & Willem Droog, Timon Zijderlaan & Daphne Koenen en Rita Lopez van den Broek & Jurre van der Ven. Deze 6 Jonge Honden mogen Nederland vertegenwoordigen tijdens de Young Lions Competition in Cannes.

presentaties-concepten-kijken

twee-meiden-presenteren

twee-meiden-presenteren2

groep-aan-het-nabespreken

openings-en-afluitend-beeld