Dat Facebook en andere vormen van social media voor bedrijven minstens zo belangrijk zijn als voor consumenten moge ondertussen wel bekend zijn. Maar kun je als bedrijf al de tijd, energie en geld die je in Facebook hebt gestoken terugverdienen? En hoe kun je dat dan doen?

Congres Facebook Marketing

Hoe kun je succes krijgen met Facebook-marketing? Over dit onderwerp gaat het Congres Facebook Marketing dat eerder al in februari 2014 en juni 2014 werd gehouden in het MediaPlaza van de Jaarbeurs in Utrecht. Op 8 en 9 juni 2015 vindt alweer de derde editie van het congres plaats, wederom in de Jaarbeurs in Utrecht. Onder de sprekers was bij eerdere edities onder andere Jay Bear aanwezig, schrijver en pionier op het gebied van online marketing. Hij toonde aan dat wat we liken op Facebook, hetzelfde is als wat we liken in de ‘echte’ wereld. Facebook is dus een afspiegeling van bedrijven die succesvol zijn. Bear liet zien hoe marketeers volgens hem Facebook moeten gebruiken om bijvoorbeeld meer nieuwsbriefabonnees te genereren.

Congres Facebook Marketing 2014 – Impressie from Likeconomics on Vimeo.

Facebook Atlas

Ook Facebook zelf werkt aan ideeën die mensen moeten helpen met het voeren van een succesvolle Facebook-strategie. Zo introduceerde het bedrijf het advertentienetwerk Atlas. Hiermee kunnen Facebook en andere adverteerders persoonlijke data van users gaan gebruiken voor advertenties over het hele web en dus niet alleen op het eigen platform. Omdat gebruikers steeds wisselen tussen het gebruik van tablet, smartphone en laptop wordt het steeds moeilijker om ze te volgen en dus om de juiste marketingstrategie toe te passen. Atlas zorgt ervoor dat de juiste gebruiker de juiste advertenties te zien krijgt.

Als eigenaar van een bedrijf is het dus mogelijk om op verschillende manieren een goede marketing te voeren met behulp van Facebook. Hiermee kun je als bedrijf nieuwe klanten trekken en – misschien wel belangrijker – deze behouden.

facebook atlas